Syträff i går

I går var jag på syträff med ett gäng glada tjejer med samma syintresse som jag. Vi träffas då och då i en lokal och var och en tar med sig sin/sina symaskiner och tyg, mönster och allt annat man kan tänkas behöva. Sen delar vi generöst med oss till varann av smakråd, sytips, mönster, glömda syattiraljer och mycket annat kul. Vi beställer exotisk planka och njuter av när vi behöver lite extra energi. Det brukar alltid vara någon som bakat nån god kaka  till fikat så vi håller även blodsockerhalten på en jämn nivå. I går sydde jag ett gäng t-shirts till dottern. Sommaren var ju iaf här lite tillfälligt i lördags så t-shirtsäsongen har väl börjat? Jag började även på en klänning till mig själv men den är långt från färdig så det är inget att visa än.

  

  

Kommentera

