Mitt syrum

I höstas renoverade vi hallen på andra våning. Tidigare hade vi en soffa där och barnen spelade i bland TVspel där. I takt med att de blev äldre flyttade TVspelen in på rummet i stället och det blev ett rum ledigt. Vi tapetserade om och köpte en ny garderob med spegeldörrar. Bänken där symaskinerna står är en överbliven bänkskiva som stod i mina föräldrars garage, benen köpta på IKEA. Slagbordet är också från IKEA, perfekt när man behöver klippa till något stort. Den träfärgade byrån med metallådor under har min pappa tillverkat. Skärmattan passar perfekt uppepå den. Klockan som hänger på väggen har också min pappa gjort. I garderoben förvarar jag tyger och alla andra syprylar som behövs när man har en sån här hobby. Skönt att kunna gömma allt bakom dörrarna. Jag gillar att dagsljuset strömmar in, därför har det inte kommit upp några gardiner. Kanske jag ska sy några små vimplar att hänga upp nu under sommaren?

Jag har en PFAFF coverlock 3.0 som är ganska ny för mig, håller fortfarande på att lära mig den. Min sy/brodérmaskin är en PFAFF 2134 och har några år på nacken. Jag använder brodérenheten mycket sällan, tycker det är lite bökigt och är inte så förtjust i broderade detaljer heller för den delen. Jag är väldigt nöjd med mina maskiner. På jobbet som slöjdlärare har jag ett annat märke på symaskinerna. De funkar också men jag skulle inte byta bort mina PFAFF här hemma! Övermatningen hos PFAFF är helt fantastisk och den vill jag inte vara utan.

   
     

2 reaktioner på ”Mitt syrum

Kommentera

