Lärt mig något nytt i dag

I dag har jag använt en pressarfot till min PFAFF (nr 7) som jag aldrig använt tidigare. Jag har gjort en smal rullfåll på en volang som sitter på en klänning. (Bild på färdig klänning får bli senare) Det var smidigt och blev väldigt fint resultat tyckte jag! Det är inte så ofta jag syr i så tunna tyger men gör man det är detta en smart manick.

   
   

En reaktion på ”Lärt mig något nytt i dag

  1. Åh! Vad bra. Detta är ett moment som jag drar mig för i tunna tyger. Måste kolla om min maskin har en likadan

    Gilla

Kommentera

