Nya sommarklänningar

I dag åker jag till Sätergläntan som är hemslöjdens kursgård. Där ska jag gå en femdagars Svarvkurs, det ska bli jättekul!! I går kväll paniksydde jag en klänning i sval viscosejersey med zebramönster att ha i dag när jag reser dit. Underbart skön. Den andra klänningen har jag sytt i Liandlos fina hjärtan och i det fallet fick jag verkligen tänka till för att få ut alla mönsterdelar. Jag hade nämligen bara köpt en meter av det turkosa tyget men det gick till slut. Nu blir det inga sömnadsbilder här några dagar framöver men däremot kommer det säkert svarvbilder. Ha det bra i sommarvärmen!

   
 

3 reaktioner på ”Nya sommarklänningar

  1. Lycka till med svarvningen👍💞 bra gjort att få ut en så fin klänning på bara 1m. Måste varit mycket pysslande😁😂 två jätte fina klänningar. Ha en bra dag☀️🙋💖

    Gilla

  2. Jättefina klänningar! Lyckans ost som ska till Sätergläntan. Jag gick en terminskurs i vävning där för länge sen. Fantastisk miljö och kunniga lärare. Ha det gott!

    Gilla

Kommentera

