Klänningssömnad tillsammans

I går kväll kom äldsta dottern (Snart 12 år) med en bild på en klänning i sin telefon och undrade om jag kunde sy en sån. Jag föreslog att hon kunde sy själv (med min hjälp) och vi började rita mönster. Vi använde Jenny Hellströms klänningsmönster från SY SY SY som grund. Det mönstret hittar du här. Jag hjälpte henne att göra de ändringar i mönstret som behövdes för att vi skulle få en sån klänning som var på bilden och i dag klippte vi ut klänningen. Att sy på overlock kan ibland kännas lite läskigt men det gick som en dans. Hon är jättenöjd och när vi skulle fotografera ville lillasyster absolut vara med och så fick det bli. Med några bilder på två sommarflickor önskar jag en trevlig torsdagskväll till alla er bloggläsare.

   
   

En reaktion på ”Klänningssömnad tillsammans

  1. Fin klänning och otroligt fina döttrar. Duktigt av henne att sy så fint redan. Bra gjort av dig oxå att ta dig tid att lära och visa henne. Hälsa att den är super snygg👍👏💖

    Gilla

Kommentera

