Marint tema

Jag har sytt en klänning till en kompis i det fina marinblå storprickiga tyget. Hon ville ha något som bröt av men fick beslutsångest när hon skulle välja. Till slut fick hennes man välja vilket tyg vi skulle matcha med och det blev det rödvitrandiga. Visst har hon en fantastisk man som kunde matcha så bra? Jag tycker det blev fräscht och somrigt. De marina färgerna går liksom aldrig ur modet. Jag vill nästan behålla den själv, men men…jag får väl köpa mer tyg och sy en likadan till mig. Javisst ja, det ligger visst en bit av samma tyg (storprickiga) fast i svart och väntar på mig här i tyghyllan. Det ska nog kombineras med turkosrandigt tror jag men det får bli en mer höstig variant till mig. Jag har sommarklänningar så det räcker för i år!

   
   

Kommentera

