Ny favoritmodell

I senaste numret av Ottobre fanns ett mönster som heter Busy Forest. Jag har gjort två varianter av denna tunika till dottern och både hon och jag är nöjda. En användbar modell, det blir nog fler varianter på den. Till den andra (den i marint) höjde jag halsen lite, tyckte den blev lite vid i halsen på den första. Nu blev den kanske onödigt trång men det funkar. Något mellanting till nästa alltså. Det småmönstrade tyget köpte jag på Ohlssons tyger när de hade rea och de andra tygerna på Rosa huset i Borlänge tidigare i somras. Den kortärmade modellen blev just kortärmad bara för att tyget inte räckte till mer. Om ni bläddrar tillbaka ett par blogginlägg så ser ni var de tygerna kommer från. En vuxenklänning som jag sytt till en kompis! 

   
   
  

En reaktion på ”Ny favoritmodell

Kommentera

