Prematurkläder

Som jag tidigare berättat bidrar jag till en insamling av prematurkläder till bebisar på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping då och då. Nu närmar sig nästa insamling och jag skulle tvätta de plagg jag har färdiga och passade då på att fota dem. Det är 13 st heldressar/pyjamas i stl. 44 och 2 st filtar. Samtliga plagg/filtar har matchande mössa till. Det är så kul att sy dessa små plagg och de blir så söta tycker jag. Bra sätt att göra åt spillbitar också! De flesta knapparna är skänkta av LEknappar och tygerna i filtarna är skänkta av Ryhov.

   
 

2 reaktioner på ”Prematurkläder

Kommentera

