Kvitter i slöjdsalen

På skolan där jag jobbar brukar vi ha ett gemensamt övergripande tema som sträcker sig över hela året och innefattar samtliga årskurser. Förra årets tema var TILLSAMMANS och i år är temat KVITTER.

Kvitter kan innefatta mycket men framförallt kanske kommunikation och språk och hur vi använder det i våra möten med varandra. Årets första uppgift i slöjden bestod i att göra en KVITTRARE. En kvittrare var i det här fallet en fågel som kommer med ett positivt budskap. Här är vårt utställningsskåp fyllt till bristningsgränsen med KVITTRARE. Visst är de fina? Jag har valt ut en personlig favorit bland alla dessa och det är en fågel som har texten SKOLAN ÄGER i sin pratbubbla. När vissa elever skriver eller gör något sådant så blir man alldeles extra glad i sitt lärarhjärta!❤️ Stoltheten som grabben hade i ögonen när han visade sin färdiga KVITTRARE för mig går inte av för hackor, jag lovar! Förresten, sa jag att jag har världens bästa jobb??

   
   

3 reaktioner på ”Kvitter i slöjdsalen

  1. Det värmer ett pensionerat lärarhjärta
    När jag ser barnens Kvittrare.
    Jag tyckte också under mina 45 år i skolan att jag hade världens bästa jobb

    Gilla

Kommentera

