Mörkare tider

Tyvärr är sommaren förbi och vi har både mörka kvällar och morgnar. Jag har en stor bit reflextyg hemma som jag tänkte göra något kul av. Jag sydde några dubbla hjärtan som fick lite stoppning i sig för att bli lite extra bulliga. Ett litet band och en nyckelring så är de redo att sättas fast på väskan eller jackan. Jag provade att sätta en broschnål på en men reflextyget var inte alldeles lätt att sy för hand i. Väldigt hårt och svårt att trycka igenom nålen. Jag avslutade med att klippa med sicksacksax runt för en dekorativ kant. Testade också att sy fast en knapp på den nya maskinen PFAFF Creative 1.5 och det gick ju snabbt och lätt. Speciellt om man jämför med att sy fast för hand!

   
 

2 reaktioner på ”Mörkare tider

Kommentera

