Höstlovssömnad

Det har blivit både VAB och lite höstlov den senaste tiden. Mellan pencillinkurer, snoriga näsor och annat mindre trevligt har jag hunnit sy lite. Byxorna till mig är från boken Heilt spesiell som jag skrivit om tidigare. Denna modell heter baggy-slim bukse och det är ett passande namn tycker jag. Väldigt skön modell, kommer nog bli fler av den. Tröjan är också hemsydd, en omgjord colourful concrete från Ottobre. Inte så nöjd med den men den duger.

   
 
Stuvbitslådan har fått bidra till dessa två plagg till lilltjejen. Jag älskar såna projekt när jag blir utmanad och får vända och vrida på tygerna för att de ska räcka. Från början tänkte jag bara att det skulle räcka till en kjol men vips hade jag pusslat ihop en matchande tröja också. Det känns verkligen som man skapar gratis när det är enbart spillbitar som används. Jag gillar verkligen söm nr 18 på min nya maskin PFAFF Creative 1.5! Visst blir det fina fållar?

   
   

Kommentera

