Matchande klänningar

Jag köpte det underbara tyget från finska Paapii utan att riktigt veta vad det skulle bli. Sen drömde jag en natt om kombon med det svartvita tyget och då fick det bli så. När jag sytt färdigt min klänning var det lite spillbitar över. (Se bilden) Eftersom jag ÄLSKAR utmaningen av att se om det faktiskt räcker så blev det en del pusslande som resulterade i en klänning i storlek 110. Jag är mest nöjd med ärmarna som jag lyckades få ut av de långsmala bitarna och dessutom få kontrasteffekt både mot fram och bakstycket på klänningen. Det blev också premiär för mina nya namnlappar som har fått samma text som bloggens och mitt namn på Instagram. Visst är de fina? Den fina hjärtsömmen är sydd på min PFAFF Creative 1.5.

   
    
 
  

2 reaktioner på ”Matchande klänningar

Kommentera

