Kreativa elever

De yngsta eleverna jag har i skolan (åk 2) är de med absolut mest vilja, skaparglädje och tro på sig själva. De vill och tror sig kunna skapa nästan vad som helst innanför slöjdsalens väggar och den känslan vill jag gärna att de behåller. Allt är möjligt, bara man gör sitt bästa. I år har vi gjort egendesignade ljusstakar. De har själva gjort designen och jag har sågat ut formen på bandsågen åt dem. De har sen slipat, målat och till sist dekorerat med POSCA tuschpennor som funkar på de flesta material. Visst är de helt underbara och jag tror att en och annan av dessa hamnar under granen i nåt hus här i trakterna i år. Ljushållarna är spillbitar från rörmokarens skrotlåda, återbruk när det är som bäst.

Trevlig helg och välkomna hit alla nya följare! I morgon ska vi ha femårskalas här hemma och jag hoppas kunna fota mina senaste hemsydda klänningar i dagsljus. Bilder kommer förhoppningsvis i morgon alltså.

   
 

Kommentera

