Nytt mönster på tyska

Ja, vi kör väl vidare på temat mönster från andra länder. Den finska mönsterboken förstår jag INGENTING av texten men tyska har jag faktiskt läst i tre år på högstadiet så ett och annat ord sitter väl kvar. Det här mönstret har jag köpt från tyska print4kids. Man köper det på nätet och får sedan en PDFfil skickad till sig som man kan skriva ut. Lite pyssel med att tejpa ihop alla A4sidor på rätt sätt är det men man får ju mönstret direkt och slipper vänta på posten. Just den här tröjan fanns med två olika varianter på kragen och jag valde att göra den lilla. Jag blir ofta ganska varm och kan känna mig instängd i för mycket saker runt halsen så denna blev perfekt för mina behov. Nästa tröja i detta mönstret ska jag nog ta in lite på vidden i sidorna alternativt gå ner en storlek men den här får vara som den är, en mysig vardagströja. När man syr i randiga tyger tycker jag att det är extremt viktigt med mönsterpassning så ränderna möts i sömmar där det är möjligt. Lite extra koncentration när man klipper till och syr ihop krävs alltså.

  

Kommentera

