Julafton i dag!

Eftersom julen blir grön i stora delar av landet så satsade jag i år på en petrolgrön julklänning. Den blev klar i god tid😱 (i går kväll) och jag har till och med hunnit pressa alla sömmar! Modellen är Vilma från finska mönsterboken och hjärtanen är utskurna ur den splitter nya silhouette Cameon. För dig som inte vet så är det en maskin som kan skära ut motiv ur olika typer av vinyl att sätta på kläder, väggar eller något annat man vill dekorera. Trycket gör man i datorn och skickar till maskinen men jag har just börjat lära mig så jag har inte förstått så mycket än. Men kul är det iaf.

   
   
Att vika stjärnor är en tradition till jul för mig. Jag lärde mig att vika stjärnorna när jag var i tioårsåldern och sen dess har jag alltid gjort minst en stjärna varje år. De ska egentligen vikas av pappersremsor men jag har genom åren provat många olika material och storlekar. I år har jag experimenterat lite med textila band, reflexband och bilbälten. Den i bilbälten var den största utmaningen men det gick ju det också till slut!

 Med detta inlägg vill jag passa på att önska er alla följare en riktigt GOD JUL och var rädda om varann i jul❤️ Välkomna också alla nya följare som på senaste tiden snubblat över min blogg, kul att ni hittat hit.

   
 

Kommentera

