Vinter, måndag morgon och blandade hantverk

När jag skriver detta är det måndag morgon, termometern visar på -20 och jag har varit uppe extra tidigt i dag. Sonen ska iväg på intagningsprov inför antagning på fotbollsgymnasium så därför stod klockan på lite extra tidigt i dag. Han har precis åkt och då fick jag en liten stund över att blogga.

I lördags var det dop för en släkting till oss och jag sydde en filt och mössa med vinyltryck som present. Det blev uppskattat och det är ju alltid roligt.

   
 
För en vecka sedan kom vi hem från ett soligt och varmt Fuerteventura och rakt in i ett kallt Sverige. Mina raggsockor som legat ett tag och varit näääästan klara fick sig en omgång häromkvällen och nu är de klara. Jag är grymt nöjd med dem och har redan använt dem flitigt. Det fina garnet som mönstrar sig själv har jag köpt på Ohlssons tyger.

   
 
I går var vi på 13årskalas och då passade jag på att sy klart min klänning för att ha på mig. Den är sydd i courtellejersey (vet inte riktigt hur det stavas) som är lite kraftigare än vanlig Jersey men väldigt följsam ändå. Mönstret är ett Gratismönster från finska NOSH och du hittar det här. Jag tyckte det var rymligt i storleken, fick sy in rejält i sidorna. Får nog bli en storlek mindre på nästa.

    
  
Trevlig vecka på er allihop och glöm inte mössan idag!

Kommentera

