Influensatider…

Denna veckan har vi haft sportlov här. Vi har dock tillbringat större delen av lovet i sjuksängen. Fyra av fem familjemedlemmar har legat sjuka i feber och influensa. Lilla tjejen hade ingen ren pyjamas och i stället för att tvätta sydde jag en ny efter hennes tygval. Den blev lite tokrolig i färgvalet men vi behövde ju piggas upp så det var ju bra!

  
Min frisör väntar barn och det såg jag som en anledning till att få sy lite i liten storlek. Hon är dessutom hundintresserad så tygvalet var lätt. Hoppas det passar när liten kommer ut!

  
När influensan släppte lite på greppet fick jag lust att sy nåt till mig själv. Det blev en jacka från Jenny Hellströms första bok. Modellen heter Eloise men jag plockade bort luva, fickor och foder och gjorde den i Jersey från Znokdesign. Jag jobbade en hel kväll med att få till mönsterpassningen och jag vågar nog påstå att jag fick lön för mödan! 

   
 
  
 

3 reaktioner på ”Influensatider…

Kommentera

