Monthly makers tema VÅR

April månads tema i Monthly makers är vår. För mig är fjärilar så mycket vår det kan vara och det blev en klänning i det här fina tyget från finska Majapuu. Klänningens mönster kommer från boken Heilt spesiell, All day kjole. Ett mycket lättsytt mönster med bra passform, iaf på mig. När jag kommit in på fjärilstemat blev det även en liten vårmössa med fjärilar. Kan behövas när det är en sån morgon som det var här i morse…ett snötäcke som gjorde att penséerna i krukorna såg väldigt ledsna ut. Men nu var det ju tema VÅR…eller hur?💐
    
 

12 reaktioner på ”Monthly makers tema VÅR

  1. Men wow vilken snygg klänning! Jag vill också ha en i det tyget! Kul att du fortsatte på fjärilstemat och gjorde en mössa också! Jag tror tyvärr att det kommer ännu en snöomgång innan våren är här på riktigt, men jag hoppas att jag har fel!!! 😛

    Gilla

  2. Alltså tyget! Klänningen! Supertjusigt! 🙂 Gillar den enkla modellen, gör att fjärilarna verkligen får ta sin rättmätiga plats. Blir ju inte mer vårigt/somrigt än så här! Nice.

    Gilla

  3. Hej,

    Vilka fina plagg du gör! Undrar om du tar beställningar?
    Jag väntar min andra dotter 23/6 och skulle behöva något tunnare ytterplagg, som en overall eller liknande. Såg att du hade sytt ett himla fint plagg till din kollegas barn. Tänker mig i så fall något åt det hållet men kanske skulle det få bli ett tunnare plagg än så med tanke på årstiden, eller vad tror du?
    Och i så fall hur mycket skulle en sådan overall kosta?
    Tack på förhand!

    Gilla

    1. Hej! Tackar. Tyvärr syr jag i nuläget inte på beställning pga tidsbrist. Men jag kan tipsa om en kompis som syr väldigt fina saker. Sök på hallonsmuladesign eller hannasytt på Instagram så hittar du henne. Lycka till!

      Gilla

Kommentera

