Top och klänning

Sewingheartdesign har gjort ett fint mönster på en top; Swedish summer top. Jag har sytt den toppen, den ser ut så här. Nästa ska jag ta en storlek mindre, annars är jag nöjd.

 Som vanligt börjar jag experimentera med ett mönster och förmiddagen i dag ägnades åt att förvandla detta mönster till ett klänningsmönster. Jag förlängde, gjorde den lite figursydd i midjan, ställde ut den något nedtill och lade till fickor. Halsringningen blev också lite större innan jag var nöjd. Tygbiten med zebramönster fick bestämma längden men jag blev nöjd. Den här sommaren är det skönt med ett par värmande leggings under! Det kommer nog bli några till av den här modellen, jag gillar den skarpt!

Kommentera

