Monthly makers tema SAGOR

Japp, då var vi där igen och ska ‘redovisa’ månadens alster till Monthly makers. Temat för Juli var sagor. Jag tänkte sagoboken som man håller i handen mer än sagans innehåll. Efter en del funderande blev det ett sagoslott tillverkat av en sagoboks sidor. Sagoslottet är placerat på en riktig sagoklassiker; De tre musketörerna som jag faktiskt köpte på second hand för 5 kr. Det här var ett riktigt pilljobb och ganska långt från mitt vanliga skapande. Men jag gillar utmaningar och nu när man har semester och lite mer tid passar det att testa nya saker. Apropå det så såg jag den här rubriken i en tidning häromdagen…det stämmer på pricken för mig! Hoppas din själ också fått lite semester.

8 reaktioner på ”Monthly makers tema SAGOR

Kommentera

