Yogabyxorna och skolstart

I morgon blir en spännande dag för mig! Jag ska föreläsa på Capellagården på Öland inför en hel massa slöjdlärare. Min föreläsning heter Slöjdglädje, IT och kreativitet. Jag ska prata om mitt arbete med SLÖJD som ett ämne, mitt arbete med lärplattor som naturlig del i slöjdsalen och sist men inte minst glädjen i att slöjda och all kreativitet som skapas inom slöjdsalens väggar. Det är pirrigt men ska bli roligt!

Jag har provsytt ännu ett mönster från sewingheartdesign. Den här gången är det yogabyxor. Jättesköna och ser ut så här på.


I dag är det skolstart på min skola och intensiva förberedelser har pågått i några dagar nu. Jag tänkte passa på att spinna på Pokémontemat och sy lite figurer med de yngsta eleverna. Är du sugen på att få veta hur man gör finns beskrivningen här.


Kommentera

