Blandad kompott

Nu har höstterminen kommit igång och det är mycket som händer. Mina dagar på Capellagården på Öland var fantastiska; många trevliga nya bekantskaper och en del nytt hantverk.

Här sitter jag och flätar en korg av naturmaterial.


Det har blivit lite kläder sydda också, nu senast en klänning sydd i det vackra pelargontyget från znokdesign. Än är det sommar kvar och när det blir kallare går den att använda med långa leggings och kofta över.


Pelargontyget köpte jag på Syfestivalen i Göteborg för någon helg sedan och så även detta tyg. Det fick bli en klänning till fotograferingen på förskoleklassen. Helt enligt lilla frökens önskemål.


Jag har roat mig med att renovera en stol också. Det var en gammal och ful skolstol som stod i mitt virkesförråd på skolan. Före och efterbild här nedan. Jag gillar fjädrar och jag gillar zentangle. Så det blev en kombo av det.



Jag har beställt en Brännstämpel med min logga på. Det var spännande när den kom med posten och jag mixtrade i den i en lödkolv. Fick vänta rätt länge på att den skulle komma upp i temperatur men det fungerade! Jag ska köpa mig en lödkolv med högre effekt så tror jag att den blir ännu mer lätthanterlig. Men visst ser det proffsigt ut?

En reaktion på ”Blandad kompott

Kommentera

