Baggydress

En kompis till mig konstruerar symönster till barnkläder. Hon har gjort ett mönster på en baggydress till yngre barn som är en riktig storsäljare. Hennes fina mönster hittar du här om du vill köpa och skriva ut själv. Vill du få dem i pappersform säljs de bl a hos Tyglycka i Sverige och Trådsnella i Norge. Hon har jättemånga superbra och enkla mönster som passar både nybörjare och erfaren syentusiast. Hallonsmuladesign heter hennes företag så det är bara att googla så kommer du rätt!

Hon håller just nu på att testa mönstret på baggydress i större storlek och jag har fått äran att provsy den. Dotterns kommentar när jag sytt klart den var;

Åh, jag ska alltid ha den på mig och jag älskar dig mamma!

Här kommer några bilder på sexåringen med väldigt lös framtand!

Kommentera

