Monthly makers tema KLÄDER

Jaha, dax för inlämning igen för Monthly makers som denna gången har temat KLÄDER. Jag har haft tyget i min hylla sen i våras men inte riktigt kommit till skott. Nu blev det äntligen av och jag är supernöjd med resultatet.

Tyget är ett sk magiskt Softshell. I torrt tillstånd ser det ut som ett enfärgat Softshelltyg men när det kommer vatten på framträder ett mönster, i vårt fall kommer det fram mörkrosa fåglar över hela jackan.

Mönstret jag använt är från en Ottobre mönstertidning och tyget har jag köpt på Skroten i Kinna. Men, som sagt…jag köpte det före sommaren så jag har ingen aning om de har nåt kvar eller om de får in mer. Eftersom det inte regnade när jackan skulle provas fick vi spraya lite vatten på!

Här nedan finns några bilder på jackan också.

Kommentera

