Monthly makers tema PÄRLOR

Augusti månads tema på Monthly makers är PÄRLOR. Jag valde denna månad att köra temat tillsammans med mina elever i åk 4-6 på Bureskolan.

Vi har ett skåp som står i trappan som vi ibland brukar dekorera. Före vår pimpning såg skåpet ut så här.


Eleverna fick första lektionen på terminen på sig att skapa något som skulle kunna piffa till skåpet och till sitt förfogande fick de pärlor. De använde sina lärplattor för att hitta fina mönster att följa och några elever valde att pärla långa girlanger för att hänga på dörrarna. Tyvärr glömde jag att hänga upp dem innan jag fotograferade😕

Så här blev slutresultatet iaf. Ganska fint eller hur?

3 reaktioner på ”Monthly makers tema PÄRLOR

  1. ÅH vad roligt att du engagerade en hel skolklass på temat, det gör mig så himla glad! Och vilka fina pärlplattor de gjort – så härligt med mycket pokémon 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar